Dalinasi Lina Jankauskienė
2024-10-25
Ruduo visiems yra pats darbymetis - ir metų darbų pabaigimo, ir ateinančių metų planavimo bei biudžetavimo laikotarpis. Todėl noriu priminti, kad yra būdų sau šį laikotarpį pasilengvinti! Tam puikiai tinka X-matricos įrankis (metodika Hoshin Kanri) strateginiam planavimui atlikti.
Ruduo visiems yra pats darbymetis - ir metų darbų pabaigimo, ir ateinančių metų planavimo bei biudžetavimo laikotarpis. Todėl noriu priminti, kad yra būdų sau šį laikotarpį pasilengvinti! Tam puikiai tinka X-matricos įrankis (metodika Hoshin Kanri) strateginiam planavimui atlikti.
Kas yra X-matrica?
Visų pirma, tai tiesiog excel. Tačiau tai nėra paprastas dokumentas – jo vizualika, skiltys yra pritaikytos konstruktyviam strateginio planavimo pokalbiui. Kitaip sakant, tai yra strateginio planavimo vienalapis, kuris padės šį pratimą padaryti kuo aiškesnį, konkretesnį, o rezultatus – vizualius ir apčiuopiamus. X-matrica pradedama pildyti nuo apačios, užduodant sau klausimą, kokius 5-7 ilgalaikių tikslų rodiklius išsikeliame savo komandoje (tai aptariame diskusijoje vadovų komandoje ar su savo komanda). Tarkime, 2027-aisiais norime, kad mūsų apyvarta būtų 4M EUR. Toliau pildome pagal laikrodžio rodyklę metinius tikslus kairėje. Koks tai tikslas būtų 2025-aisiais? Pavyzdžiui, galėtų būti 2,5 M EUR.
Pažymime sąsajas ir kylame aukštyn. Kokias priemones turime, kokį strateginį projektą įgyvendinsime, kad pasiektume šį tikslą? Kas bus jų lyderiai? Pavyzdžiai galėtų būti “Atidarysime fizinės prekybos parduotuvę mieste X“ (lyderis Jonas) arba “Vystysime B2B pardavimus“ (lyderė Vytautė) ir pan. Tuomet leidžiame Jonui bei Vytautei padaryti namų darbus ir pasakyti šių projektų tarpinius rezultatus, kuriuos detalizuojame X-matricos dešinėje. Pavyzdžiui „Fizinė parduotuvė atidaryta per 2 ketvirtį. Pardavimai 6 mėn. 350k EUR“ ir „Per 1 ketv. pasirašyti 5 sutartis su partneriais, iki metų galo 20 sutarčių. Pardavimai B2B 1M EUR iki metų galo“. Taip pabaigiame su visais tikslais.
Kas toliau? Aptariame visi, finalizuojame. Patvirtiname (jeigu esate įpratę tai daryti?) arba tiesiog paspaudžiame vieni kitiems rankas. Sutartis įsigaliojo! Kabiname į savo susirinkimo lentą ir nepamirštame kas savaitę (arba bent kas mėnesį) pasižiūrėti, kaip mums sekasi su rodikliais ir su projektais.
Kodėl X-matrica tokia populiari?
Net tik kad populiari, kai kurie teigia, kad ji – TOP3 populiariausias planavimo įrankis! Manau, kad taip yra todėl, kad X-matricos:
Net tik kad populiari, kai kurie teigia, kad ji – TOP3 populiariausias planavimo įrankis! Manau, kad taip yra todėl, kad X-matricos:
sprendimai